Reklamationer

Det anbefales at kunden ved levering tjekker at varen er rigtig og fejlfri. Ved reklamation skal kunden kontakte Kockums Jernverks kundeservice på kundservice@kockumsjernverk.se eller på +46 20 - 10 31 41. Det er vigtigt at tilføje en udførlig beskrivelse af skaden og vedlægge billeder på skaden og af emballagen. Derefter træffes beslutning om hvordan returnering og erstatning skal håndteres. Konsumenten har 3 års reklamationsret. Reklamation af skader som opstår under transporten (transportskader) skal anmeldes til kundeservice inden for rimelig frist. Ifølge svensk lovgivning har du som forbruger mulighed for at reklamere for et produkt i op til 3 år efter købet, men inden for en rimelig frist fra en fejl, der er konstateret. Ret til erstatning gælder for mangler, som kan stamme fra produktionen af ​​produktet, og gælder derfor normalt ikke for slid eller ældning af produktet. Kockum Jernverk forbeholder sig retten til at rette fejlen i første omgang, dvs. levering af varerne og endelig tilbagekøb. 

Kockums Jernverk foretager en vurdering, når vi modtager varerne og vil kontakte dig for yderligere information. Når vi modtager det returnerede punkt, behandler vi sagen inden for 30 dage.

I tilfælde af uoverensstemmelse vil vi følge afgørelsen fra General Klagenævnet.

Returadress:
Kockums Jernverk AB
Stansgatan 2
334 32 Anderstorp
Sverige


Varer købt hos eksterne forhandlere

Hvis du har købt et Kockums Jernverk produkt hos en ekstern forhandler bedes du kontakte forhandleren direkte for returnering. 

Returpolitik

I henhold til købeloven har du som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret. For at sikre dig, at du føler dig tryg ved dit køb, tilbyder Kockums Jernverk i stedet 30 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af ​​varen. 
Private kunder har ret til at fortryde købet inden for 30 dage. Hvis varerne anvendes og ikke længere er i uændret stand, kan fradrag på 15-80% af tilbagebetalingen ske. Hvis produktet anvendes i større omfang end nødvendigt for at teste produktet, forbeholder vi os ret til at frafalde evt. krav om tilbagebetaling.
Hvis produktet på grund af forkert brug mister sin tilsigtede funktion, vil der ikke ske nogen refusion. For fuld refusion skal varen kunne sælges som ny og produktet og dets originale emballage skal returneres i stort set uændret tilstand. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal returformularen udfyldes via kontaktformular på www.kockumsjernverk.dk. Returfragt betales af kunden. Forbrugeren er ansvarlig for varerne i tilfælde af returtransport. Hvis produktet forsvinder under returtransport eller beskadiges herunder, er forbrugeren ansvarlig for dette, og Kockum Jernverk har ret til at nægte refusion. I tilfælde af refundering, vil pengene blive betalt senest 14 dage efter datoen for Kockums Jernverks modtagelse af returformular. Det forudsættes dog at Kockums Jernverk har modtaget de returnerede varer eller at forbrugeren har fremlagt bevis for, at varerne er returneret. Ved spørgsmål kan kunden kontakte Kockums Jernverk kundeservice via kontaktformularen.

Ved returnering bærer du risikoen for varen og det er derfor vigtigt at varen returneres i uskadet originalindpakning og at eventuelle sedler og manualer også sendes med. Anvend ikke originalindpakningen som ydre emballage for så skades originalindpakningen. Pak din returvarer godt ind – anvend evt. den forsendelsesemballage du modtog varen i.

Vær opmærksom på ikke at tape returseddel fast på originalindpakningen, da den i så fald vil blive beskadiget. En beskadiget originalindpakning medfører en afgift på 100 kr. Hvis varen leveres i en indpakning, som ikke kan åbnes uden at beskadige originalindpakningen, har du som forbruger ret til at bryde indpakningen for at kontrollere din vare, uden at miste din returretten.

Tilbagebetaling for modtaget og godkendt retur sker inden for 30 dage.